۱۳۹۰ آذر ۱۵, سه‌شنبه

کشف سیاره ای شبیه به زمین و فرستادن اولین سفینه ایرانی



این ۲ روزه خبر کشف سیاره‌ای شبیه به زمین همه خبرها رو تحت شعاع قرار داده خلاصه خبر این هست که ناسا در سال ۲۰۰۹ بزرگ‌ترین تلسکوب ساخته شده به دست بشر را به فضا فرستد که این تلسکوب تا سال ۲۰۱۲ به زمین اطلاعات خواهد فرستاد و دست بر قضا این تلسکوب سیاره‌ای کشف کرده که مشابه زمین هست و امکان حیات در آن وجود داره,این سیاره که "کپلر ۲۲-بی" نامگذاری شده حدود ۶۰۰ سال نوری از ما فاصله دارد و دمای این کره چیزی نزدیک به ۲۲ درجه سانتیگراد یا هفتاد و خورده‌ای فارنهایت هست

من که همیشه با خبرهای فضای حال می‌کنم بعد از شنیدن این خبر رفتم تو رویاهای بچگی‌ داشتم فکر می‌کردم که چه خوب میشد مثلا ایران انقدر توانمند بود که می‌تونست سفینه‌ای به این کره بفرسته و هموطنهای ما اولین انسانهایی باشند که به این کره قدم میگذرند و تو همین رویاها بودم که یکدفعه تصور کردم اگر این رویا واقعی‌ بود چه اتفاقی‌ می‌‌افتاد?
احتمالا سپاه اول همه زمین هارو به نام خودش میکرد!
احمدی نژاد در بدو ورود از آدم فضایی‌ها می‌پرسید چند وقته منتظر من هستید؟


صد ۱۰۰سال نوری؟ 
  دویست۲۰۰ سال نوری؟
  سیصد۳۰۰ سال نوری؟
احتمال قوی بابا ی جنتی به جنتی میگفت پدر سوخته تا الان کجا بودی؟

گفتم حتما احمد خاتمی اولین نماز جمعه رو در اونجا برگزار میکرد و گوسفندان حاضر هم همه می‌گفتند مرگ بر کپلر غرب مرگ بر کپلر شرق مرگ بر کپرایل
داشتم فکرمیکردم حالا چطوری به مردم‌های آنجا حالی‌ کنیم که موقع مستراح رفتن باید با پای چپ وارد بشن؟
چطوری باید به اونها حالی‌ کرد که اگر زلزله آمد و از طبقه بالا به روی عمه‌شان افتادند بچه به دنیا آماده حلالزاده هست!!
داشتم به این فکر میکردم مثلا اگر بازی فوتبال بود باید به کی‌ فحش خواهر مادر داد؟ داشتم فکر میکردم که مثلا وقتی‌ اونجا به سفارت حمله کردن شعارها چیست؟ یا اصلا ساندیس‌های اونجا آیا مزه همین ساندیس‌های خودمون خواهد داد؟
یا مثلا بسیجی‌‌های اونجا چه ریختی خواهند بود ؟
داشتم فکر می‌کردم مثلا ساحل اونجا هم مردونه زنانه می‌شه؟
خلاصه تو هزار جور فکر بودم که از فکر و خیال پردیم و به این نتیجه رسیدم که خدارو شکر که ما همچین تکنولوژی نداریم والا اونجارو هم به گند میکشیدیم

بابک ایران بان













هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر